Gebruiksvriendelijkheid is de sleutel tot succes!
Een website wordt ontworpen en gebouwd conform uw wensen. Hoe moet de website eruit komen te zien, welke inhoud moet de website krijgen. Al deze informatie baseert u op wat u zelf wil vertellen aan de doelgroep.
In de praktijk blijkt dat dit vaak niet overeenkomt met wat de doelgroep wil weten of vinden.
Als bedrijf ziet u dat terug in tegenvallende omzet via de website, weinig informatieaanvragen of weinig bezoekers. Een website zou dus altijd moeten uitgaan van de behoeften van de doelgroep, de gebruiker. Klinkt logisch? Dat is het ook. Er wordt alleen nog te weinig bij stilgestaan en daarom maken we u graag bewust.
Maar, hoe komt u er nou achter wat uw doelgroep vindt van uw website?
Door een usability test uit te voeren door Blinc marketing. Met een usability test komt u heel veel te weten over de gebruiksvriendelijkheid van uw website. Bij deze test komt namelijk de doelgroep aan het woord.
De uitkomsten van een usability test geven u concrete verbeterpunten voor de effectiviteit van uw website. Het doorvoeren van deze punten zal altijd leiden tot meer omzet of meer leads via de website, omdat de website beter voldoet aan de behoeftes van uw bezoekers!